Положення про тимчасовий порядок

СХВАЛЕНО

засіданням педагогічної ради

протокол №1 від 27.08.2020 року

Положення про тимчасовий порядок

організації освітнього процесу в спеціалізованій школі І ступеня №327 м. Києва з поглибленим вивченням іноземних мов Дніпровського району міста Києва в період карантинних обмежень у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
на 2020-2021 н.р.

Правова база:

  1. Стаття 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
  2. Пункт 17 постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2020 року №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
  3. Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 року №50 про протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID -19)».
  4. Лист Міністерства освіти і науки України від 29.07.2020 31/9-406 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах адаптивного карантину».
  5. Лист Міністерства освіти і науки України від 04.08.2020 №1/9-419 «Щодо необхідності створення безпечних умов для організованого початку 2020-2021 навчального року».
  6. Лист Міністерства освіти і науки України від 05.08.2020 №1/9-420 «Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році».
  7. Наказ Департаменту освіти і науки Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 10.07.2020 №122 «Щодо організації освітнього процесу у закладах освіти міста Києва з 1 вересня 2020 року».
  8. Регламент відновлення освітнього процесу у закладах освіти міста Києва та режим їх роботи після зняття карантинних обмежень.

 

Пріоритетом в організації освітнього процесу спеціалізованій школі І ступеня №327 м. Києва з поглибленим вивченням іноземних мов

у 2020/2021 навчальному році є:

  • безпека усіх учасників освітнього процесу;
  • забезпечення вимог щодо організації протиепідемічних заходів в умовах адаптивного карантину з урахуваннямвищезазначених документів;
  • забезпечення необхідних умов для формування у здобувачів освіти необхідних компетенцій;
  • уникнення масових скупчень учасників освітнього процесу;
  • дотримання принципів соціального дистанціювання;
  • дотримання правил гігієни;
  • використання засобів індивідуального захисту;
  • уникнення перевантаження дітей для збереження їх імунної системи;
  • забезпечення соціалізації здобувачів освіти.

Безпека в закладі під час адаптивного карантину:


1. Визначити відповідальною особою за координацію проведення інформаційних заходів з профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19), інших респіраторних захворювань медичну сестру Ворчак Наталію Григорівну.

2. Заборонити батькам та стороннім особам вхід до навчального закладу під час освітнього процесу. Організувати спілкування з батьками дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку.
3. Донести до відома батьків необхідність і обов‘язковість здійснювати термометрію кожного ранку до виходу дитини до школи. У разі виявлення у дитини ознак застудного захворювання та температури вище 37,20С– залишити дитину вдома і повідомити класовода про хворобу учня.
4. Здійснювати постійний моніторинг раннього виявлення ознак респіраторних захворювань, вхідний скринінг на наявність ознак інфекційного захворювання учнів та працівників закладу (термометрія, опитування тощо). В разі виявлення дитини з ознаками ГРВЗ під час освітнього процесу , батьки мають бути готовими якнайшвидше забрати дитину з навчального закладу.
8. Закріпити за класами ігрові майданчики.

9. Збільшити вільний простір у навчальних приміщеннях: прибрати зайві меблі.
10.У кожному навчальному приміщенні закладу встановити антисептичні засоби. 11. Регулярно обробляти поверхні парт, дверні ручки, клавіатури в кабінеті інформатики.

12. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи та інструктажів щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекціїCOVID -19.
13. Допуск до роботи персоналу здійснюється за наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок або щитків, респіраторів) та термометрії.
14. Вхід до закладу дозволяється при наявності захисної маски, респіратора.

15. Обмежити проведення масових заходів. Запобігати скупченню дітей. Наради, засідання педради та інші заходи проводити дистанційно, онлайн.
16. Забезпечити заходи щодо дотримання санітарно-гігієнічних вимог згідно з Регламентом: провітрювання приміщення, обробка поверхонь, миття рук, вчасну заміну масок та правил їх утилізації.
17. Забезпечити неухильне виконання протоколу дій при виявленні у закладі осіб з ознаками хвороби.

Вхід до закладу освіти:

Початок занять для учнів 1-4 класів о 08.00.

Вхід учнів до будівлі відбувається через входи /виходи з 7.40 по 7.55. Учні проходять до класів відповідно до кольорової розмітки.

Зустріч класоводами учнів 1-х класів відбувається на вулиці впродовж перших чотирьох тижнів навчання.

Всі педагогічні працівники заходять через центральний вхід для проведення температурного скринінгу.

На всіх 4-х входах організовані місця для обробки рук антисептичними засобами та місця збору використаних засобів індивідуального захисту.

Для учнів вхід та пересування приміщеннями закладу освіти дозволяється без використання захисної маски або респіратора.

Організація освітнього процесу:

У закладі освіти навчається 357 учнів у 11 класах.

З усіма працівниками школи проведено інструктаж щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), дотримання правил гігієни та протиепідемічних заходів, алгоритму дій у разі виявлення у здобувачів освіти ознак гострого респіраторного захворювання.

Педагогічні працівники перед початком занять проводять опитування здобувачів освіти щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.

Під час проведення навчальних занять педагоги уникають організації видів діяльності, які вимагають безпосереднього фізичного контакту між учнями: зменшують кількість комунікаційних вправ, групових ігор, що передбачають тактильний контакт тощо.

Рух до предметних кабінетів та їдальні дозволений організованими групами у супроводі педагогічного працівника.

При складанні розкладу уроків враховано необхідність проведення занять для одного класу в одному кабінеті впродовж дня для мінімізації пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами.

За сприятливих погодних умов заняття проводяться на вулиці. Уроки з англійської мови та інформатики відбуваються з поділом класу на підгрупи.

Після кожного навчального заняття педагогічними працівниками проводиться провітрювання кабінету впродовж не менше 10 хвилин.

Після проведення занять у кінці робочого дня проводиться очищення і дезінфекція поверхонь (у тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо).

Спілкування з батьками педагоги здійснюють дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку.

Організація харчування:

Обідня зала їдальні облаштована відповідно до вимог харчування в умовах карантинних обмежень з урахуванням відстані між столами не менше 1,5 метра може вміщувати 76 учнів.

       1.Організувати миття та дезінфекцію поверхонь столів, стільців після кожного прийому їжі.
         2. Забезпечити провітрювання приміщення обідньої зали та харчоблоку під час перерв між прийомами їжі учнями.
         3. Страви розставляються на столи до приходу учнів, що дає змогу обмежити їх рух приміщенням їдальні та торкання поверхонь, контакт з учнями інших класів.
       4. Учні відвідують їдальню відповідно графіка харчування у супроводі вчителя. 5. Перед споживанням їжі миють руки відповідно до інструкції.

       6. Учні займають місця за столами, які відведені для кожного класу на певній перерві.

         7. Після прийому їжі, одночасно та організовано виходять з обідньої зали.

Графік харчування на час адаптивного карантину

І семестр 2020/2021 н.р.

час класи місце харчування
8.40-8.55 4-А, 4-Б Обідня зала
9.10 – 9.25 3-В Обідня зала
9.35 – 9.50 2-А, 2-Б Обідня зала
10.15-10.30 1-А, 1-Б Обідня зала
10.45 – 11.00 1-В, 2-В Обідня зала
11.25 - 11.40 3-А, 3-Б Обідня зала

Функціонування питних фонтанчиків у закладі освіти заборонено. Питний режим учнів організовується з допомогою використання індивідуальних ємностей для рідини.

Організація навчання відповідно до рівнів епідемічної небезпеки 

Алгоритм дій при зеленому рівні епідеміологічної небезпеки

1. Проводити температурний скринінг здобувачів освітипри вході до закладу.

2. Здійснювати опитуванняучнів щодо самопочуттяперед початком занять.

3. Організувати місця для дезінфекції рукна вході до закладута в іншихприміщеннях.

  1. Мінімізувати пересуванняучнів приміщеннями школи.

5. Забезпечити проведення окремих уроків та позаурочних заходів на свіжомуповітрі.

6. Проводити провітрювання після кожного уроку (10хв.).

7. Проводити обробку та дезінфікування поверхоньу кінці робочого дня після уроків.

8. Організувати місця для збору використаних ЗІЗ.

9. Забезпечити наявність у санітарних кімнатахрідкого мила, паперових,рушників, антисептиків для обробки рук .

10. Обладнати спеціальне приміщеннядля тимчасового ізолюванняхворих.

12. Організовувати харчування за єдиним меню в класних кабінетах із дотриманням санітарно-гігієнічнихзаходів або у їдальні за графіком із забезпеченням відстані між столами не менше 1,5 метра та розміщення за столом не більше 4-хосіб.

Алгоритм дій при жовтому рівні епідеміологічної небезпеки

1. Клас, у якому виявлено хворого (учня або працівника) (COVID) – переводиться на дистанційненавчання.

2. Збільшити                   кратність прибирання та дезінфекції поверхонь у класних приміщенняхтанаповерсі,де виявлено випадокзахворювання.

3. Обмежити пересування закладом всім учасникам освітньогопроцесу.

4. Проводити               спілкування з батьками, наради та інші заходи лише в онлайн режимі.

5. Організовувати харчування за єдиним меню в класних кабінетах із дотриманням санітарно-гігієнічнихзаходів або у їдальні за графіком із забезпеченням відстані між столами не менше 1,5 метра та розміщення за столом не більше 4-хосіб.

Алгоритм дій при помаранчовому рівні епідеміологічної небезпеки

1. Клас, у якому виявлено хворого (учня або працівника) (COVID) – переводиться на дистанційненавчання.

2. Особи, які були в контакті з хворими, переводяться на 2 тижні на дистанційненавчання.

3. Організація дистанційного освітнього процесу з учнями, які перебувають на карантині, та консультацій батькам.

   4. Посилити контроль застаном здоров’я всіх учасників освітнього процесу.

   5. Забезпечити максимальне проведення освітнього процесу на свіжому повітрі здотриманням соціальної дистанції.

   6. Збільшити кратність прибирання та дезінфекції поверхонь та приміщень.

7. Ігрові зони подвіря закріплені за кожним класом.

8. Введення до складу класу учнів інших класів недопускаються.

9. Проводити заняттяз окремих предметів на свіжому повітрі.

10. Проводити температурний скринінг учнів, які залишаються на ГПД (перед початкомроботи групи безпосередньо вкабінеті).

  1. Зменшитиобсягдомашніх завдань для всіх учнів.

12. Організовувати харчування за єдиним меню в класних кабінетах із дотриманням санітарно-гігієнічнихзаходів або у їдальні за графіком із забезпеченням відстані між столами не менше 1,5 метра та розміщення за столом не більше 4-хосіб.

Алгоритм дій при червоному рівні епідеміологічної небезпеки

       1. Заборонити відвідувати заклад всім учасникам освітнього процесу.

       2. Організовувати освітній процес у дистанційному режимі.

       3. Наблизити максимально розклад уроків до режиму роботи закладу освіти  на зеленому рівні.

     4. Організувати в онлайн режимі спілкування з батьками, працівниками закладу та зв'язок адміністрації закладу з усіма учасниками освітньогопроцесу.

Алгоритм дій, якщо на COVID-19 захворів учитель або інший працівник закладу

  1. Працівники закладу, які перебували у контакті з особами, в яких лабораторно підтверджено захворювання на COVID-19, не виходять на роботу та невідкладно звертаються за медичною допомогою.
  2. Якщо температура, кашель, нежить у працівника школи з’явилися під час роботи, він має невідкладно залишити заклад освіти і звернутися до закладу охорони здоров’я за медичною допомогою; якщо ж у нього виникли такі небезпечні симптоми, як задишка, частий сухий кашель, біль у грудній клітці, температура, яку складно знизити, виражена блідість чи синюшність шкіри, повторне блювання, необхідно викликати екстрену допомогу, попередивши медиків, що є підозра на COVID-19
  3. У приміщенні, де знаходився хворий вчитель/працівник, проводиться поза графіком провітрювання та дезінфекція поверхонь.

Алгоритм дій у разі виявлення дитини з ознаками хвороби

     1. Вчитель / вихователь телефоном інформує чергового адміністратора та медпрацівника.

     2. Медпрацівник забирає здобувача освіти до ізолятора та повідомляє завгоспу про приміщення, яке необхідно дезінфікувати.

     3. Учнів групи / класу ізолюють (припиняється рух дітей школі).

     4. У разі потреби медпрацівник викликає швидку медичну допомогу.

     5. Технічний працівник дезінфікує приміщення.

  1. де виявили дитину із симптомами, переходять на самоізоляцію до отримання результатів лабораторних досліджень.
  2. Якщо тест не підтверджує COVID-19, здобувачі освіти повертаються на навчання.
  3. Якщо тест підтверджує COVID-19, здобувачі освіти переходять на дистанційне навчання на два тижні.