• Головна
  • Прозорість та відкритість
  • Умови доступності для осіб з особливими освітніми потребами

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Початкова школа № 327 Дніпровського району м. Києва приділяє особливу увагу створенню інклюзивного середовища та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної початкової освіти. З метою забезпечення рівного доступу до освіти кожної дитини, у закладі створюються сприятливі умови для навчання, розвитку, соціалізації та подальшої інтеграції таких учнів у суспільство.

У школі облаштовано простір, який відповідає сучасним вимогам інклюзивного навчання. Важливими складовими цього процесу є обладнання приміщень загального корекційного призначення, зокрема ресурсної кімнати, впровадження ефективних освітніх технологій, використання адаптованих навчальних програм, налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу та психолого-педагогічний супровід.

Станом на 2025 рік у школі функціонують 5 класів з інклюзивною формою навчання, у яких навчаються діти з різними нозологіями. З ними працюють досвідчені вчителі, асистенти вчителів, практичний психолог, а також, за потреби, логопед. Усі фахівці володіють необхідними знаннями та навичками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, дотримуються принципів педагогіки партнерства, індивідуального підходу та підтримки.

Для таких учнів застосовуються адаптовані та модифіковані освітні програми, розроблені відповідно до висновків інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) та індивідуальних освітніх траєкторій. Навчальний процес у класах інклюзивної форми організовано таким чином, щоб забезпечити кожній дитині можливість розкриття її потенціалу, розвитку навичок самостійності, критичного мислення, комунікації та емоційної стійкості.

У межах інклюзивного навчання організовано додаткові освітні послуги:

  • індивідуальні корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом;
  • індивідуальні заняття з логопедом;
  • постійний моніторинг психоемоційного стану дитини;
  • участь батьків (законних представників) у розробці індивідуальної програми розвитку (ІПР).

Особливу роль у забезпеченні якості інклюзивної освіти відіграє ресурсна кімната, яка функціонує в закладі. Це спеціально облаштований простір, де учні можуть отримувати допомогу у зручній та доброзичливій атмосфері. Ресурсна кімната розділена на функціональні зони:

  • зона з медіатехнічним обладнанням для проведення індивідуальних і групових корекційно-розвиткових занять;
  • зона сенсорного розвитку та моторики, де використовуються інтерактивні ігри, роздаткові матеріали, м’який інвентар;
  • зона релаксації, призначена для відновлення емоційного балансу, зниження тривожності та зменшення втоми.

Налагоджено системну співпрацю з батьками учнів, що мають особливі освітні потреби. Адміністрація школи та фахівці ведуть відкритий діалог із родинами, залучають їх до планування освітнього маршруту дитини, надають консультативну підтримку, інформують про успіхи, труднощі та динаміку розвитку дитини.

Завдяки комплексному підходу до організації інклюзивного навчання, Початкова школа № 327 формує інклюзивне середовище, у якому кожна дитина, незалежно від її можливостей, відчуває себе важливою, цінною, прийнятою та здатною до розвитку. Таке середовище сприяє формуванню толерантного, відкритого та відповідального молодого покоління.