Семінар-практикум „Сучасний урок у початковій школі” для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів
У спеціалізованій школі І ступеня № 327 м. Києва з поглибленим вивченням іноземних мов відбувся семінар-практикум для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів на тему: „Сучасний урок у початковій школі”.
Проблеми сучасного уроку надзвичайно актуальні, особливо для вчителів початкової школи. Змінюється час, програми ускладнюються. Йде становлення нової системи освіти, загальні тенденції розвитку якої - це не тільки значне розширення сфери знань і умінь школярів, підвищення їх культури, максимальний розвиток здібностей, творчого потенціалу та індивідуальності, формування у них гуманістичної системи цінностей, а також і збереження та зміцнення здоров'я дітей. Також в даний час перед сучасною педагогічною наукою стоїть проблема – як підвищити інтерес школярів до навчання. Одна з причин втрати інтересу - це непридатність ряду традиційно вживаних прийомів навчання для нинішнього контингенту учнів: адже у нашої учнівської молоді сьогодні надзвичайно розвинуто відчуття самосвідомості і власної гідності, вона багато про що має свої уявлення, - тому заняття, що базуються на авторитарному натиску, наказі, безапеляційних вказівках і бездоказових твердженнях викликають лише роздратування і нудьгу - вони неприйнятні.
Ці питання, що надзвичайно хвилюють і досвідчених викладачів, і молодих педагогів, спонукають вчителів школи № 327 шукати нові методи і засоби, сприяючі розвитку інтересу до навчання, які б значно розширили і збагатили методичний арсенал вчителів; втілювати у своїй роботі нові вимоги до уроку, використовуючи як традиційні методи, засоби та прийоми навчання, так і новітні, оскільки відомо, що постійність - ворог інтересу.
Тож 16 листопада 2015 року вони показали для слухачів курсів підвищення кваліфікації ряд уроків, врахувавши новітні вимоги до сучасного уроку. Так, були проведені уроки творчості:
- Баглай Ольгою Феодосіївною (3-Б клас) – з природознавства. Тема: „Енергозбереження. Економне використання електроенергії”;
- Дьячук Оксаною Олексіївною (3-В клас) – з української мови. Тема: „Ненаголошені голосні [е], [и] в коренях слова”;
- Кобзар Іриною Анатоліївною (2-А клас) – з української мови. Тема: „Загальне поняття про іменник”;
- Давиденко Ольгою Леонідівною (1-Б клас) – з математики. Тема: „Задача. Складові задачі”.
Уроки були цікавими, дотепними та змістовими, вчителі – емоційними та обізнаними, учні – активними.